מהי קרן גידור?

קרנות הגידור הפכו בשנים האחרונות למונח שגור בפי משקיעים רבים בישראל וברחבי העולם. מה שהיה נחלתם של “משקיעים מתוחכמים” בלבד, נגיש כיום לרווחת כמעט כל משקיע. קרן גידור (באנגלית: Hedge Fund) היא קרן השקעה השואפת לייצר תשואה אבסולוטית ללא תלות במצב השוק, לרוב ע״י שימוש אמצעי גידור פיננסיים (ומכאן מקור השם).

קרן גידור הנה קרן אשר עושה שימוש בכלים פיננסים בעלי פוטנציאל המאפשרים לייצר תשואות גבוהות בכל מצב שוק. בניגוד לקרנות נאמנות או חברות לניהול תיקים, שמטרתן היא ייצור תשואה יחסית ולכן מרוויחות רק כשהשוק עולה, קרן גידור יודעת הינה בעלת יכולות פוטנציאליות לייצר תשואות גם בשוק עולה וגם בשוק יורד. לרוב (ובמקרה של התמד, תמיד) מבוצעות בגידור מלא, דבר שמבטיח שמירה על רמת סיכון מוגדרת מראש.

באקלים הפיננסי הנוכחי, הכולל ריבית אפסית על חסכונות ודמי ניהול גבוהים, קרנות הגידור מהוות אלטרנטיבה לבנקים ובתי השקעות, והן מושכות אליהן משקיעים מנוסים שמבקשים להנות מתשואות אטרקטיביות על השקעותיהם.

מבנה קרן גידור

המבנה המשפטי של קרן גידור הנו שותפות מוגבלת, המונה עד 50 משקיעים, כאשר המשקיעים בקרן הם, למעשה, שותפים בה. השותף הכללי בקרן התמד הוא חברת רימון קרנות גידור בע״מ והוא אחראי להוציא לפועל את אסטרטגיית ההשקעה של הקרן.

ברוב קרנות הגידור, השותפים משלמים דמי ניהול של כ-2% ודמי הצלחה של כ-20%. בקרן התמד השותף הכללי מתוגמל ע״י דמי הצלחה בלבד המבוססים על רווחים אמיתיים שהוא ייצר לכלל השותפים בקרן (המשקיעים) – מה שמוודא שהאינטרסים של מנהל הקרן והמשקיעים בה הנם זהים.

במטרה להגן על השותפים\משקיעים, הקרן מעסיקה שני שומרי סף חשובים:

נאמן. עורך דין ובעל זכות חתימה יחיד בחשבון המשקיעים של הקרן. תפקידו של הנאמן הוא לוודא שכספי המשקיעים מופנים אך ורק למטרות ההשקעה, ללא יכולת להשתמש או להעביר את הכספים למטרות אחרות.

רואה חשבון. אחראי על חישובי רווח והפסד, דיווחים למשקיעים, ועל חלוקת הרווחים לשותפים. רואה החשבון מוסמך ע”י רשויות המס כנאמן מס וביכולתו לבצע חישובי מס עבור השותפים בקרן על למנוע מצב של גביית יתר.

קרן גידור מול אפיקי השקעה אחרים

נכון להיום קיים מגוון רחב של אפיקי השקעה, קרנות נאמנות, תעודות סל וניהול השקעות מסורתי. אפיקים אלו לרוב אינם מסוגלים לפעול בכל מצב שוק ועיקר פעילותם היא במצב שוק עולה. במצב של ירידות בשווקים, אפיקים אלו אינם מצליחים להשיג תשואה חיובית.

אנו מזמינים אותך להצטרף למשפחת המשקיעים של קרן התמד מבית של רימון קרנות גידור ולהנות מפוטנציאל לתשואות שיפתיעו אותך ומפטור מדמי-ניהול.

דילוג לתוכן