איך להרוויח בכל מצב, גם בשוק יורד, עי השקעה בקרן גידור - רימון קרנות גידור

איך להרוויח בכל מצב גם בשוק יורד

כולם רוצים להרוויח בשוק ההון. הבעיה שרבים חוששים להיכנס להשקעה מפחד ההפסד.

” שמענו שהבורסה עולה ומשיגה תשואות גבוהות בהרבה מהבנק, במיוחד בשנים האחרונות נוכח הריבית האפסית שהבנק נותן, אבל מה יקרה אם היא תיפול, נאבד את כל הכסף שלנו, לא?”

אז זהו שלא, לא עם השקעה בקרן גידור לפחות.

אז מה זה ‘קרן גידור’ ואיך ניתן להשקיע בקרן גידור בצורה כזאת שמצד אחד תשיג לכם רווחים גבוהים בהרבה מבכל אפיק השקעה אחר ומצד שני תספק לכם רשת ביטחון והגנה נגד מפולות וירידות קיצוניות בשווקים.

מגדרים לכם את הכסף – קרן גידור

קרן גידור Hedge Fund)) היא שיטת השקעה מתוחכמת המיישמת אסטרטגיות מסחר דינמיות עם שתי מטרות מרכזיות שתכליתן להרוויח בכל מצב, גם בשווקי דובי (bear market), כלומר בשווקים יורדים וגם בשווקים עולים, שווקים שוריים (bull market):

קרן הגידור יוצרת פורטפוליו מגוון שלא מתבסס על השקעות סולידיות בלבד כפי שמציע לכם הבנק בעל מבנה תיק השקעות עם תמהיל קלאסי של כ-60% מניות וכ-40% אגרות חוב. קרן גידור משקיעה במניות (רק אלה שנבחרו בקפידה כמובן) אך בנוסף משקיעה גם בנכסים אלטרנטיביים כמו סחורות, מט”ח, קרנות סל ( (ET, השקעה בשווקים מתעוררים וכן השקעות בחסר, שורט (SHORT), כלומר גם מצב בו מניה עומדת לרדת או כבר יורדת וקרן הגידור מוכרת אותה בחסר ומרוויחה עליה גם במצב בו היא יורדת. זה היופי בקרן גידור וגם הסיבה שבזכותה ניתן להשיג תשואות גבוהות משמעותית מהשקעה בכל צורה אחרת בתיק השקעות רגיל.

2 המטרות המרכזיות של קרן גידור:

  1. לגדר את ההשקעה, פשוטו כמשמעו: להציב ‘גדר’, גבול שמטרתו לצמצם ולנטרל הפסדים אפשריים כתוצאה מירידות בשוק בכל מחיר ומצד שני:
  2. למקסם את הרווח מההשקעה גם בשווקים תנודתיים ולמעשה בכל תנאי שוק.

השקעה בקרן גידור מצריכה הרבה יותר מחשבה וזמן מאשר השקעה וניהול בתיק מניות רגיל אך אפשר לגרוף באמצעות השקעה בקרן גידור רווחים גבוהים משמעותית כאשר קרן הגידור גוזרת נתח מהרווחים בתוספת דמי ניהול על התיק.

*בקרן התמד חוסכים לכם את דמי הניהול! פנו אלינו לפרטים על השקעה בקרן גידור המתאימה לתקציב ולמטרות ההשקעה שלכם.

WIN WIN לכולם – השקעה בקרן גידור

המבנה המשפטי של קרן גידור הנו שותפות מוגבלת המונה עד 35 שותפים, כאשר המשקיעים בקרן הם, למעשה, שותפים בה. מכיוון שכך, האינטרסים של משקיעי קרן הגידור, הלקוחות ומפעילי הקרן, זהים, שכן ככל שקרן הגידור מרוויחה יותר, כך כל הצדדים מרוויחים יותר.

הבדל המשמעותי בין פתיחת תיק השקעות בקרן גידור לבין פתיחת תיק דרך הבנק או בחברת השקעות, דרך השקעה פאסיבית, הוא שאף על פי שגם מנהל התיק שלכם בבנק בוודאי מעוניין שהתיק יצליח, הוא אינו מסוגל להשקיע את אותה מידת השקעה וזמן וכנראה גם לא את אותה מידת מחויבות מכיוון שהוא אינו מרוויח מהצלחת התיק או מרוויח אחוזים בודדים על כל תיק במסגרת עבודתו כשכיר בבנק או בחברת ההשקעות.

מנצחת את קרנות הסל ועוקפת את תשואות הבנק בהליכה – תשואות קרנות הגידור

מגפת הקורונה יצרה עולם חדש, גם בתחום הפיננסי.

הפדרל ריזרב (FED) האמריקאי ושאר הבנקים המרכזיים העולם, המכתיבים את המדיניות הכלכלית שנים קדימה, קבעו ריבית כמעט אפסית לשנים הבאות. לא מדובר בכלי מוניטרי חדש, הריבית הייתה נמוכה עוד לפני כן, אך ההתחייבות כיום של מכתיבי המדיניות היא לשמור על ריבית נמוכה תוך כדי ניסיון לווסת את המערכת הבנקאית והמדינית הכוללת, בה נמצאים כל כספי הציבור בצורות כאלה ואחרות כמו: בתוכניות חיסכון, קופות הגמל, קרנות פנסיה, קרנות השקעה ועוד.

כשה-VIX בשמיים זה הזמן לעשות חישוב מסלול מחדש ולעבור לקרן גידור

מדד ה-VIX, מדד הפחד, העוקב אחר תנודתיות השווקים, הרקיע לשחקים במרץ 2020 עם היוודע על ווירוס הקורונה ונפילת השווקים ביום שאחרי.

מאז הויקס יורד בהתמדה אך עדיין נשאר ברמות גבוהות מהמקובל. עולם חדש נוצר. זה בא לידי ביטוי בהאצת טרנדים טכנולוגיים כמו בינה מלאכותית (AI), עבודה מהבית וכדומה. מניות כמו ZOOM ואחרות רתמו את הטכנולוגיה שלהן ועלו במאות אחוזים בזמן המשבר, יחד עם כל מניות הפאנג (FAANG), מניות הביג טק הידועות: פייסבוק, אפל, גוגל, אמזון, נטפליקס ואחרות.

מניות אלה שנחשבו כמניות צמיחה עד 2020 הופכות להיות מניות הערך והעוגן של השווקים לאחר המשבר.

התשואות על איגרות החוב ל-10 שנים נמוכות מאוד וכשערך הכסף יורד, השקעה במניות היא הכלי החכם ביותר לשמור על ערך הכסף שנשחק בבנק. החשש מהתנפצות הבועה בשוק המניות גדול מתמיד כעת ולכן מעולם לא היה זמן טוב יותר להשקיע בקרן גידור חזקה וורסטילית נוכח המצב החדש.

מסחר אלגוריתמי מפעיל כיום את רוב ההוראות בשוק ההון – רק השקעה בקרן גידור חכמה ודינמית יכולה לנצח את המכונות.

קרן גידור איתנה מסוגלת להתמודד מול תנודתיות גבוהה, ריבית אפסית ועולם כלכלי חדש שטרף את הקלפים ושבר את כל החוקים הפונדמנטליים שמגדירים חברה בורסאית מצליחה.

המציאות הייחודית הזאת מקשה מאוד כיום על אנליסטים לקבוע תחזיות לשנים הקרובות ואפילו לרבעון הבא, בשל המצב יוצא הדופן שנוצר בשווקים בעקבות מגפת הקורונה והסדר העולמי החדש, אך לקרן גידור יש את כל הכלים להתמודד בהצלחה יתרה עם התנאים החדשים הללו, בין אם על ידי שימוש בשיטות מכירה בחסר, הסטת נכסים לשווקים מתעוררים, השקעה במטבעות או סחורות כמו זהב, כסף, נחושת ועוד וזיהוי מגמות בשווקים לפני כולם.

וול סטריט או מיין סטריט – קרן גידור מוצאת את הגבולות החדשים בתחום ההשקעות

מומחים מזהירים מפני בועה חדשה שנוצרת בשווקים. התנאים שנוצרו בזמן משברי שנת 2000 עם ‘באג אלפיים’, משבר שנת 2011 לאחר אסון התאומים ומשבר הסאב פריים בשנת 2009, בעקבותיהם נפלו הבורסות בצורה חדה, מזכירים את המצב עכשיו לפי רבים. אמנם השוק כבר התרסק בחודש מרץ מיד עם פרוץ הקורונה אך חזר ועלה בצורה חדה והגיע אפילו לרמות גבוהות יותר מאלו שהיו טרום המשבר. אמנם התנאים המוניטריים והפיסיקליים לא זהים לאלו של המשברים הקודמים, אך רבים חוששים מנפילה נוספת בשווקים נוכח אחוז האבטלה העולמי הגדול והסגרים שפגעו בתוצר הלאומי הגולמי של מרבית המדינות. התאוששות הV- שנראה היה שחלה בשווקים, נראית פתאום שברירית מתמיד.

כשהכסף מאבד מערכו והאינפלציה בפתח השקעה בקרן גידור היא לא צעד נועז אלא צעד חכם ומתבקש.

אין ספק שהעולם ספג טלטלה אמיתית, אך כמו בכל משבר, מי שיזהה את הזדמנות הצמיחה האדירה שתגיע, גם אם לא תהיה מהירה אלא הדרגתית, יקטוף את הפירות.

אסור למשקיעים פרטיים להישאר מאחור דווקא בתקופה זו. מי שידע לנצל את ההזדמנות להשקיע בצורה חכמה עם קרן גידור שמגנה על הכסף מחד ומשיגה תשואות גבוהות מאידך, ייהנה מהיציאה מהמשבר בצורה הטובה ביותר עם הפנים קדימה לעתיד. בהצלחה לכולם!

דילוג לתוכן